Ecem OCÜŞLER

Kastamonu geleceğin iklimi iklimin geleceği projesinden sonra,

  • COP27:

12-18 Kasım 2022 tarihleri arasında Ulusal delegasyona eşlik’en COP27’ye katıldım. Türkiye pavilyonunda bir yan etkinlik gerçekleştirdik.

COP 27 sonrasında bir dizi panelde konuşmacı olarak yer aldım:

1-) 5 Aralık 2022 YOUTH FOR GOOD GENÇLİK PANELİ:

2-) 15 Aralık 2022 Boğaziçi Üniversitesi iklim Politikaları uygulama ve araştırma merkezi ve Çevre TV ortaklığında COP 27 değerlendirme Toplantısı:

3-) 22 Aralık 2022 Sürdürülebilir Yüzyıl Webinarı  “İklim Gönüllülerinin Gözünden Cop27: Neler Başarıldı; Gençlerin Talepleri Neler?” panelinde panelistlik:

  • Boğaziçi Üniversitesi SDG student hub Eş koordinatörlüğü:

2022 Eylül ayında, halihazırda “community officer” vazifesinde olduğum Boğaziçi SDG student hub’ın Eş koordinatörlüğünü üstlendim. SDG student hub ( türkçesiyle sürdürülebilir kalkınma hedefleri öğrenci topluluğu), SDSN youth’a bağlı olup Birleşmiş Milletlerin bir inisiyatifidir.

  • UNECE Gençlik Diyaloğu

20 Aralık 2022 tarihinde Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE) tarafından düzenlenen, dünyanın farklı yerlerinden 3002ün üstünde gencin katıldığı politika yapmada gençlik katılımını sağlamayı amaçlayan “gençlik diyaloğu” toplantısının “geleceğin çevresi” kısmının moderasyonunu ingilizce olarak gerçekleştirdim.

Nisa Seren NALCI

Grup arkadaşlarıyla beraber sosyal hizmet uzmanlarının çevresel farkındalıklarına dair sunum ödevi hazırladılar. Seren burada iklim projesinden de bahsetti.

Arkadaşlarıyla beraber OMÜ Gölet’e piknik için gitmişti. Arkadaşları ile ormanlık alanda dolaşırken göl kenarına yakın çöpleri topladılar.

Samsun Atakum Belediyesi ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin yürüttüğü bir proje kapsamında köyleri ziyaret etti. Hatta burada dikkatini çeken bir şeyi şöyle anlattı: “Köyün birinde çoook yaşlı bir ağaç vardı. Agacın uzerinde: biyolojik cesitlilik ve ekolojik  denge için doğaya birakilmistir yazıyor.”

İlkim Gizem GÖZÜM

Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uluslararası Avrasya İklim Değişikliği Kongresi’ne katıldı. Hocası ile birlikte burada “Kentleşme ve İklim Değişikliği İlişkisinde Sel ve Su Baskınlarının Türkiye ve Güney Kore Bağlamında İncelenmesi” başlıklı bildiriyi sundu.

Aslıhan ALP

Equals tarafından 13 Eylül 2022’de düzenlenen “How teaching content that introduces and practises 21st century skills and the climate crisis – encouraging student engagement” e katıldı.

Melike ÖZER

İstanbul’da düzenlenen “Yeşil Büyümeye Aktif Gençlik Katılım Zirvesi”ne katıldı ve Youthpass aldı.

Gülsün DOĞAN

Merhaba, ben Gülsün. Kastamonu’da İklimin Geleceği: Geleceğin İklimi projesinde dolu dolu geçirdiğim haftadan sonra, tüm kazanımlarımı faydalı bir  şekilde çevreme nasıl ulaştırabilirim diye düşünürken karşıma çıkan bütün etkinliklere öğrenci arkadaşlarımla birlikte katıldım. Seçmeli derslerde sosyal çalışmalara çevremizi korumaya yönelik çalışmalara daha fazla yer verdiğimizi belirtmek isterim. Proje çıktıları bende o kadar olumlu etkiler bırakmıştı ki ben durmadan öğrenci arkadaşlarımla etkinliklerden etkinliklere koşuyordum. Tüm edindiğim bilgilerimi nasıl davranışa (eyleme) daha fazla dönüştürebilirim diye düşündüm ve öğrenci arkadaşlarımla tüm saha etkinliklerimizde kendi kampüsümüz dahil her yerde temizlik yapmayı kendimize görev edindik. Hatta dünya temizlik günü etkinliğinde bizde yer aldık.

Fatma Kübra ASTAM

International Congress of Educatiof of Science’a katıldı. Burada “Ekofeminizm Bağlamında Ekolojik Kriz ve Greenfluencerlar Üzerine Niterl Bir Araştırma” başlıklı bildiriyi sundu.

Şeyhmus AKSOY

Proje Katılımcımız Öğr. Gör. Şeyhmus Aksoy, Öğrencileri İle Birlikte Gönüllülük Çalışmaları Dersi Kapsamında Fidan Dikimi Gerçekleştirdi

Proje Katılımcımız Öğr. Gör. Şeyhmus Aksoy, Öğrencileri İle Birlikte Gönüllülük Çalışmaları Dersi Kapsamında Halka Afetler Konusunda Bilgilendirmeler Gerçekleştirdi

Proje Katılımcımız Öğr. Gör. Şeyhmus Aksoy, Öğrencileri İle Birlikte Gönüllülük Çalışmaları Dersi Kapsamında Türkeli Sahilinde Çöp Toplama Etkinliği Gerçekleştirdi

Enes TECİMEN

İklimin Geleceği projesi kapsamında Ekolojik Girişimcilik eğitiminde bizden kendi girişimimizi kurar gibi düşünmemiz ve bunu katılımcılara sunmamız beklenmişti. Benim sunduğum girişim fikri ise konumumuza göre geri dönüşüm kutularının yerini gösteren bir mobil uygulama harita sistemi tasarlamak olmuştu. Daha önceden düşündüğüm bir fikirdi ama rafa kalkmış durumdaydı. Projenin ardından ve sunumdan sonra gerek hocamızdan gerek diğer katılımcılardan aldığımız olumlu tepkiyle birlikte bu girişimi ortaya çıkarmak için gerekli motivasyonu kendimde buldum ve bir arkadaşımla beraber çalışmaya başladım. “Wake Up For Nature” adını verdiğimiz girişim için “wufnorg” adında bir instagram hesabı oluşturduk ve mobil uygulama için Kotlin programlama dilini kullanarak kodlamaya başladık. Web sitesi olarak da wordpress temelli kurulmuş bir yedek hazır ancak daha hosting ve domain satın almadığımız için şu an ekran görüntüleriyle destekleyemiyorum. İş Planı Dosyasını hazırladık ve AB Bilgi Merkezi gibi kurumlarla görüşüp geri dönüşler aldık. Hedefimiz ise ulusal çapta tüm geri dönüşüm kutularının yerlerini gösteren bir uygulama oluşturmak ve bunu Google Play Store ve AppStore gibi mağazalarda yayımlamak.

Tuna TAŞIR

Proje Katılımcımız Tuna Taşır, Konak Belediyesi bünyesinde kurulan Genç İklim Meclisi’nde “Genç İklim Elçisi” oldu.

Ayrıca Tuna, önümüzdeki aylarda İzmir Büyükşehir Belediyesi ile birlikte ekoloji ile ilgili gençlik iklim festivali düzenleyeceklerinin müjdesini verdi.

Küresel iklim krizine karşı elini taşın altına koyan Tuna, sivil toplum kuruluşları ile aktif çalışarak birçok projeye imza attı.

Sosyal İklim Derneği’nin düzenlediği Doğa İçin Genç Çözümler– Naturethon Projesi Demoday toplantısına katıldı. Burada gençlerin uzunca çalışmaları sonucunda Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda hazırladıkları projeleri dinlendi.

Rüya Irmak ÖNEY & Tuna TAŞIR

Proje Katılımcılarımız Tuna Taşır (Dokuz Eylül Üniversitesi) ve Rüya Irmak Öney (Orta Doğu Teknik Üniversitesi), Dokuz Eylül Üniversitesi’nden Doç. Dr. İbrahim Arap danışmanlığında TÜBİTAK 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programınca uygun bulunan “Geleceğin Bürokratlarının Avrupa Şüpheciliği Seviyeleri Üzerine Bir Araştırma” adlı projeyi yürütmektedir. Bu proje Kamu Yönetimi/Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümlerinde okuyan öğrencilerin Avrupa Birliği algıları ve Avrupa Şüpheciliği seviyelerinin tespitini amaçlamaktadır.